L'administraciˇ electr˛nica facilitarÓ la tasca a tots els grups municipals.

Des de l’alcaldia s’ha apostat per la transparència i facilitar les tasques a tots els grups municipals.

Ahir dijous va tindre lloc una reunió informativa de tots els grups polítics de Xeresa sobre l’ús de l’administració electrònica convocada per l’alcaldia. En la sessió, els regidors de tots els grups van poder conèixer la ferramenta informàtica que es posarà al seu abast per facilitar-los la seua feina tant en la gestió d’uns com el control i fiscalització dels altres. Este sistema ja està sent utilitzat pels diferents departaments.

L’aspecte més rellevant des del punt vista de la transparència i la protecció de dades afecta a la documentació dels temes a tractar en els plenaris i comissions. A partir d’este mes estaran disponibles per a tots els grups polítics des de internet. Cada regidor disposarà d’un login i un  password amb el qual podrà llegir-los i descarregar-se’ls en format digital. Amb esta sistema els regidors disposen de tots els documents necessaris per a l’estudi previ a la votació des del moment en que són notificats sense necessitat d’acudir un dia després a l’Ajuntament per fer fotocòpies.

Des de l’alcaldia es pretén que la imatge d’un regidor dos dies abans del plenari mensual fent centenars de fotocòpies que acaben perdent-se per seus i despatxos de partits polítics passe a la història. L’alcalde va argumentar que “ el regidor de hui en dia ha de poder llegir la documentació en la pantalla dels seu PC o smartphone des de sa casa d’igual manera que el ciutadà ha de poder fer tràmits i gestions amb independència dels horaris d’oficines”.

Un altre dels aspectes que canviarà a partir d’ara afecta a les citacions o convocatòries que reben els regidors per als plenaris i comissions informatives. Ja no seran impreses i entregades al domicili dels regidors sinó que estos rebran un avís al e-mail i mitjançant una certificat electrònic podran consultar la notificació via internet.

Cada vegada més entitats veuen l’administració electrònica com una garantia per a la protecció de dades. Precisament per què la documentació no circula de mà en mà, s’eviten les fotocòpies i, a més, els accessos i les transferències que es fan via telemàtica queden registrats al sistema. Per això cal que els representants polítics siguen els primers en donar exemple davant els ciutadans i s’adapten als avantatges que aporten les noves tecnologies.

El següent objectiu serà que qualsevol ciutadà o empresa que vulga tinga la possibilitat de rebre les notificacions de qualsevol expedient que els afecte via telemàtica facilitant així les gestions.